Metabolisme omhoog, lichaamsgewicht omlaag

Metabolisme omhoog, lichaamsgewicht omlaag

Je kent ze wel. Die mensen die alles kunnen eten en toch dat mooie strakke lichaam behouden. Hoe doen ze dat toch? Heeft het te maken met je genen of kun je er zelf wat aan doen. Het sleutelwoord is je metabolisme.

Eet en drink iedere twee uur
Je metabolisme is de motor van je lichaam. Hoe hoger je metabolisme, hoe sneller en langer je lichaam calorieën verbrand. Door iedere twee tot drie uur iets te eten of te drinken, blijft je metabolisme actief en verbrand je meer calorieën. Wen jezelf aan om goed te ontbijten. Dit is nodig om je metabolisme wakker te maken en op te starten na je nachtrust. Je lichaam gaat er aan wennen dat hij op regelmatige basis nieuwe brandstof binnen krijgt en zal daardoor minder snel vetten en andere stoffen opslaan in je lichaam.
Water is uiteraard de beste geleider om overtollige voedingsstoffen uit je lichaam te spoelen.

Vijftien minuten intensieve cardio is voldoende
Naast regelmatig voedsel tot je nemen, is beweging ook een belangrijk onderdeel. Het is echter niet nodig om uren in de sportschool door te brengen. Met vijftien minuten intensieve beweging per dag, geef je je metabolisme een enorme boost. Met intensieve beweging wordt bedoeld dat je lichaam gaat zweten, je hartslag omhoog gaat en je je na vijftien minuten moe maar voldaan voelt.

Gezonde voeding
Het spreekt voor zich dat je je lichaam het best voorziet van gezonde voedingsstoffen zoals groente, fruit, eiwitten en gezonde vetten. Koolhydraten heb je ook nodig voor de energie, dus laat die zeker niet weg uit je menu. Voor alles geldt dat variatie en kleine porties je lichaam ten goede komen. Je zal na enkele dagen al verandering merken in je stofwisseling en je fitter gaan voelen. Het is zeker de moeite waard om dit te proberen. Je doet er je lichaam namelijk geen kwaad mee en je zet jezelf niet op een streng dieet.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *