Trainen voor strakkere billen met een koolhydraatarm dieet

Droom jij al langer van strakke billen en heb je nu eindelijk de motivatie gevonden om er werk van te maken? Goed bezig! De kans dat je strakke billen krijgt wordt nog groter als je besluit gebruik te maken van een koolhydraatarm dieet.

Een koolhydraatarm dieet helpt je namelijk om meer spiermassa te genereren en in jouw geval dus te focussen op je billen. Een koolhydraatarm dieet en strakke billen trainen gaan dus heel goed samen. In dit artikel informeren we hoe dat precies werkt en hoe je kunt beginnen aan het volgen van een koolhydraatarm dieet.

Trainen van je billen

Het trainen voor strakke billen houdt eigenlijk in dat je heel gericht oefeningen gaat doen waarmee je de spieren in je billen en bovenbenen traint. Ze worden op die manier sterker, strakker en harder en werken vanzelf toe naar strakkere billen.

Deze training kun je het beste combineren met cardiotraining. Want zorgen dat je in conditie blijft is van essentieel belang als je wil trainen. Je moet immers steeds zwaardere oefeningen gaan doen en het zou zonde zijn als je die op een gegeven moment niet meer kunt volhouden.

Trainen van je billen is dus succesvol als je de juiste balans vindt tussen doelgericht je bilspieren aanpakken, conditie opbouwen én gezonde voeding.

Koolhydraatarm eten

Koolhydraten maken het dat je dikker wordt. Juist als je af wil vallen bij je billen (en dat wil je als je ze strakker moet maken) is het juist zaak om minder koolhydraten te gaan eten. Want alleen op die manier kun je doelgericht trainen en krijg je sneller resultaat.

Een ander voordeel aan koolhydraatarm eten is dat de meeste koolhydraatarme recepten je voorhouden om eiwitrijker te gaan eten. En dat is goed. Want eiwitten zullen je bilspieren juist helpen om groter en sterker te worden, daar eiwitten van zichzelf een spieropbouwende en –vergrotende functie hebben.

Dus een dubbel voordeel aan koolhydraatarm eten: je krijgt minder vetmassa, mar wel meer spieren. Wat wil je nog meer?

Heel eenvoudig

Het voordeel aan een koolhydraatarm dieet – en de reden dat steeds meer mensen voor deze vorm van diëten kiezen – is dat je een koolhydraatarm dieet heel eenvoudig kunt starten. Als je wilt, kan je vandaag nog beginnen. Het is namelijk een kwestie van zoeken naar producten en gerechten waarin zo min mogelijk koolhydraten zitten.

Koolhydraatarme recepten helpen je hierbij. Het enige wat je dan dus eigenlijk hoeft te doen is die producten in huis te halen en te gaan koken. Dan kun je vanavond nog een koolhydraatarm diner op tafel toveren en direct ervaren wat dit met je doet.

Opbouwen

Aangezien je nu ook gaat trainen voor strakkere billen, is het handig om een opbouw te hanteren. Ga dus voorzichtig aan meer trainen en vervang slechts 1 of 2 maaltijden per dag voor koolhydraatarme varianten. Op die manier kun je naar je lichaam luisteren en ervaren wat het nodig heeft.

Wanneer je bijvoorbeeld voelt dat je te weinig energie hebt, doe je iets niet goed. Een echt koolhydraatarm gerecht zorgt namelijk voor voldoende energie om te kunnen functioneren én te sporten. Als dat niet het geval is, moet je op zoek naar waar het dan aan ligt.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *