De weg naar een platte buik

De weg naar een platte buik

Een platte buik en zelfs een wasbordje is de wens van velen. Wie wil er nu geen strakke buik. Om dit te realiseren is het echter nodig om je te beseffen dat alleen werken aan een strakke buik niet haalbaar gaat zijn zonder af te vallen. Alleen buikspieren trainen heeft weinig effect als het vetpercentage eromheen niet afneemt.

Buikspieroefeningen niet zaligmakend

Een gang naar de sportschool en daar trainen voor een wasbordje is niet voor iedereen weggelegd. Toch kun je thuis ook best oefeningen doen om te werken aan een strakke buik. Er schuilt echter wel een gevaar in sit-ups. Zodra je te snel begint of de oefeningen niet juist uitvoert, loop je de kans op blessures. Zoek dus eerst de juiste instructies en bouw de intensiteit langzaam op.

Sporten voor een platte buik

De weg naar een strakke buik loopt op niets uit als je verder niet sport. Cardio oefeningen vormen de basis voor afname van vet. Hierbij kun je denken aan hardlopen, fietsen en zwemmen. Deze sporten zorgen er voor dat vet wordt afgebroken en in sommige, intensievere activiteiten wordt omgezet in spiermassa. Buikspieren komen dus niet alleen met buikspieroefeningen, maar in combinatie met afslanken is het doel wel haalbaar.

Stimuleer je vetverbranding

Vrouwen hebben over het algemeen een langzamer stofwisseling dan mannen. Toch kun je deze stofwisseling wel versnellen en hierdoor meer vetten verbranden. Activeer je stofwisseling altijd door te ontbijten. Drink verder meer water en eet pittig, meer eiwitten en regelmatig. Verder is het goed om in de ochtend te gaan sporten. Hierdoor komt de stofwisseling goed op gang en zullen vetten eerder verbrand worden of omgezet in spieren.

De weg naar een wasbordje is dus een combinatie van oefeningen, afslanken en bewust leven.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *